10.Polsko-Litva - den desátý - Kuršská kosa - den odpočinku

Večer jsme ženám slíbili, že ráno brzy vstaneme a zajedeme do obchodu na kolech. I seznam nám nadiktovali. Člověk míní, příroda mění. Nevěřily nám, že jsme tam byli, ale oni měli zavřeno až do devíti. Možná proto, že nás musely budit. Dnes je den odpočinku, ale nemíníme ležet někde v drahém kempu. S Markétkou jdeme do města přes "baltskou saharu". Má to oprávněnou přezdívku. Slunce žhne. Ale vše je snesitelné. Na skutečné Sahaře, bychom nemohli chodit bosky. Tady je to moc příjemné. Ale zapomněli jsme na pití. To by bylo osudné. Tady ne, moře je na dohled. Po hodině jsme sešli k vlnám. A svlažili se. Po další hodince jsme svažili i hrdla v městě Dino. Městečko je krásné. Škoda, že nezůstaneme více dní, protože bych okamžitě objednal výlet lodí. Nabídek bylo hodně. Asi je co vidět.

Krásné město, nádherná příroda, čisté pláže s jemným pískem, pozvolný vstup do vody. To Chorvati mohou tiše závidět. Jen by na těch plážích mohly být častěji záchody, občerstvení, prostě nějaké zázemí. Litevci mají u prdele vydělávání peněz.

Na oběd jsme si dali dary moře. Krevety, mušle, kalamary. A pivečko. Potom jsme šli všichni na nejbližší pláž. Mě nevadilo, že byla nudistická. nalevo rodiny, napravo ženy. Jdeme napravo, protože my se Zbyňkem jsme vepředu. Ženský mě málem uklovaly. Já jsem si neuvědomil, že mám na krku fotoaparát a ještě k tomu odkrytovaný. Stejně jsme se tam rozbalili a hodili výraz, který říkal "nás už nic nepřekvapí".

Neuplynula ani minuta a už jsme se koupali v čisté a velice osvěžující vodě. Chytali jsme ryby do dlaní, medúzy taky (skutečné medúzy, nesouvisející s tím, že jsme na nuda). Nedaleko čepovali. Po čtyřhodinové siestě u Baltu sedáme se Zbyňkem na kola a jedeme se podívat na ruskou hranici. Provokativně fotím hranici. Dobrý pocit to není. Ale co bych pro vás neudělal.